Budoucí trendy v TV? Kombinace kontinuálního vysílání a pořadů na přání
Streamovací služby stále více začínají směřovat ke klasickému lineárnímu vysílání, tedy takovému, kdy produkují jeden pořad za druhým, programy oddělujírůzné upoutávky či reklamy. Na rozdíl od nelineární produkce, kdy si vybíráte podle vlastního vkusu, třeba videotéky. Jde tak o vysílání na přání.
Netflix jde do klasické televize
Do sféry lineárního vysílání se pouští společnost Netflix, která má po celém světě už na 200 milionů předplatitelů. Ve Francii nyní nabízí tato firma celoplošnouslužbu Direct, která přináší kontinuální program, aby se dokázala úspěšně vyrovnat konkurenční společnosti Salto. Ta v zemi galského kohouta nabízí program hned několika oblíbených televizních kanálů. V budoucnosti je dost dobře možné, že se obě formy vysílání budou prolínat a doplňovat. Například streamovací televizní služby mohou svoje portfolio doplnit o klasický televizní kanál. Je jasné, že klasická
Nová forma získává oblibu v Americe
Je pravděpodobné, že Netflix nezůstane v tomto trendu a sám a pustí se do něj i další velcí hráči. Ostatně, mnohé tomu nasvědčuje. Už v létě letošního roku proběhly Amerikou zprávy o tom, že se také Amazon chystá vstoupit do segmentu lineárního vysílání. Dalo se to předpokládat, protože popularita televizí kombinujících tzv. VOD, tedy video on demand, video na přání a lineární vysílání, v Americe v poslední době roste. Za třemi nejvýznamnější kanály, které se do této vysílací politiky už pustily, stojí největší mediální domy jako Fox, Comcast či ViacomCBS. Předpokládané výhledy na investice do reklamy v této oblasti porostou. Proto je pravděpodobné, že zájemců bude přibývat. Jde totiž především o to, že televizní kanály chtějí, aby se jejich divácká základna rozrostla a zvýšily se příjmy jak z předplatného, tak z reklamy.