Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Chytrých televizí je v domácnostech třikrát více než před čtyřmi lety

O tom, že je naše společnost stále více propojena s online prostředím vypovídá i sledování nárůstu podílu chytrých televizí v našich domácnostech. Čtyřleté sledování podílového zastoupení TV přijímačů v domácnostech dává jasně najevo, že chytré televize tvoří nejžádanější skupinu. Za 4 roky se jejich počet ztrojnásobil a rostoucí trend i nadále pokračuje. O této skutečnosti před několika dny informovala statistika společnosti Philips.

Chytré televize s připojením k internetu už standardem

Chytré televize sebou přináší i rozšířenou nabídku možností, jak se skrze streamovací služby dostat k oblíbeným filmům a pořadům. Stoupající zájem o chytré televize se samozřejmě odrazil v počtu předplatitelů těchto streamovacích služeb. Netflix ve sledovaném období hlásí posílení základny předplatitelů o 7 %.

Svou roli sehrála především koronavirová pandemie, která vrátila české občany nazpět ke svým televizorům. Studie společnosti Philips nadále oznamuje, že alespoň jednu z nabízených aplikací využije přes 90 % domácností, kde se chytrá televize nachází. U Smart televizí je tato hodnota na zhruba 78 %

Nejsilnější aplikace chytrých televizí

Nejpoužívanější a dlouhodobě nejoblíbenější aplikací v chytrých televizích je video síť Youtube. Druhou příčku obsadil Netflix. Se ztrátou se pak na dalších pozicích rozmístili streamovací služba Rakuten TV, HBO Go, Voyo, Amazon nebo Prime Video.

Pokud porovnáme domácnosti z celoevropského hlediska, tak západní část preferuje službu Netflix, zatímco východoevropské oblasti kraluje Youtube.

Lidé z důvodu přemíry času opětovně projevili zájem o služby internetové nabídky spojené s vysíláním a radikálně zvýšili obrat jednotlivým společnostem, které v tomto regimentu operují.