Erotické reklamy částečně zmizí z obrazovek
Regulace reklamy na televizních obrazovkách rozhodně nebyla tak dokonalá, jak si mnozí mysleli. Především v oblasti různých erotických přípravků byla regulace poměrně minimální. A to ať už se jednalo o to, jaké přípravky byly propagovány, tak i o to, v jakém konkrétním čase k dané propagaci došlo. I vlivem toho se poslanci rozhodli podniknout několik změn, které souviseli s pozměňovacím návrhem, který vzešel z dílny KDU – ČSL. Jelikož už je po hlasování, můžeme říci, že návrh prošel. Pro bylo celkem 93 zákonodárců. Změnu samozřejmě musí schválit ještě senát a podepsat prezident.
Čeho se změna dotkne?
Nejvíce problémové byly dle poslanců ale i veřejnosti různé přípravky určené pro povzbuzení erekce. Těch je na našich obrazovkách s ohledem na danou skupinu problémových produktů skutečně nejvíce. Je tedy jasné, že právě tyto, ale i mnohé další produkty budou omezovány. Argumentace je vcelku jasná a logická. Bude zakázáno dané reklamy vysílat od šesti ráno, do desáté hodiny večerní. Právě tento vysílaný čas je považován za dobu hájení dětí a mládeže před nežádoucím a mravy ohrožujícím působením médií. Nehledě na fakt, že právě tato cílová skupina žádné podobné přípravky nevyhledává a ani nepotřebuje.
Zmizí hlavně z tematických pořadů
Když se na dané reklamy podíváme o něco blíže, musíme zároveň říci, že většinou nebyly vysílány v rámci celého nyní již zakázané doby. Byly spojeny pouze s určitým i relacemi, které cílily buď na starší generace divaček, nebo byly velmi často vkládány do sportovních přenosů, kde se jasně zacílilo na tu hlavní skupinu uživatelů, tedy na muže. V souvislosti s tímto výše zmíněným opatřením se již není třeba obávat o ochranu našich dětí třeba v rámci odpoledne vysílaného hokeje, fotbalu, ale i jiného pořadu, kam by mohla být daná reklama od inzerentů a televize umístěna.