Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

I u regionálních televizí bude měřena sledovanost

Aby bylo možné sledovat úspěšnost jednotlivých televizních kanálů, tedy jejich konkrétních pořadů, existují takzvané peoplemetry. Speciální zařízení, která jsou součástí celé řady domácností, které pokrývají jednotlivé cílové skupiny televizních diváků. Při sledování konkrétního pořadu peoplemetry zaznamenávají aktivitu a následně vytvářejí data spojená se sledovaností. Co však bylo do současné doby standardem, to byl fakt, že se měřila pouze data spojená s vysíláním celostátních televizí. A to jak těch komerčních, tak samozřejmě také veřejnoprávní televize. A to se má od Nového roku změnit.

Sledovanost bude měřena také u regionálních televizí

Celostátní televize dnes nejsou jediné, které jsou měřeny. Často je to také řada těch regionálních, které dosáhly toho, že i ony mohou být spojeny s tímto zatím nejpřesnějším měřením sledovanosti. Pokud se podíváme do minulosti, již řada místních televizí dosáhla toho, že tímto způsobem mohou sledovanost měřit. Tou poslední, která aktuálně bude moci využívat konkrétní data, je Regionálnítelevoze.cz. Jedná se o unikátní projekt, za kterým stojí Eva Stejskalová a který není jenom čistě regionální televizí místního významu. Jedná se o projekt, který tuzemské televize také sdružuje a tak může samozřejmě nabídnout výhody, které z toho plynou. A jednou z takových je i možnost získávat data o sledovanosti.

Informace o úspěchu pomáhají

A proč vlastně televize usilují o to, aby mohly být součástí konkrétních peoplemetrů? Jedním z důvodů jsou samozřejmě statistické účely, ale mnohem větší důvod je ten, který je spojený s inzercí. Přesná data o sledovanosti mohou nalákat inzerenty, což se podepíše na příjmech televizního kanálu. To se následně pozitivně podepíše i na možnosti zakoupit kvalitnější ale dražší pořady. A z toho následně těží divák, který se může těšit z kvalitnějšího obsahu. A tím televizi opět sledovanost stoupá a tento koloběh se tak může neustále opakovat.