Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Nejúspěšnější pořady na přelomu roku i nová grafika ČT24

Jaké hity bodovaly ve vysílacích schématech na Silvestra a na Nový rok a v prvních dnech roku 2021? Podíváme se na všechno trochu blíže a detailněji.

Na Silvestra vítězí veřejnoprávní Česká televize

Během 31. prosince 2020 největší množství diváků připoutala Hymna na ČT1 (celkem 1,8 milionu diváků) a Novoroční přípitek taktéž v produkci České televize, tedy ČT1, který přilákal 1,79 milionu sledujících. Jak případě hymny, tak i přípitku máme na mysli věkovou kategorii 15+. Třetí pozici ve sledovanosti si přivlastnila TV NOVA se svými Silvestrovskými Televizní novinami. Nenechalo si je ujít celkem 1,6 milionu diváků ve věkové kategorii nad 15 let. Další místa pak náleží opět České televizi, a to s pořady Do roka a do dna (1,3 milionu diváků), dále Všechnopárty (1,2 milionu) a U muziky na Silvestra (980 tisíc) a Zázraky přírody (960 milionu). Ve všech případech samozřejmě mluvíme o věkové skupině 15+.

Snaha o větší přehlednost i prosvětlení

Zahájení roku 2021 využila k určitým změnám Česká televize, přesněji řečeno její zpravodajský kanál ČT24. Došlo k úpravám vysílacích prvků, a to hlavně znělek a titulkových lišt. Změny grafiky odstartovaly od pátku 1. ledna 2021. Cílem úprav je větší přehlednost zpravodajského servisu. Zároveň jde o to, aby došlo k většímu zvýraznění těch nejdůležitějších informací. Nejde ovšem samozřejmě o žádnou revoluční změnu, protože kořeny vizuální identity pocházejí z konceptu vzniklého už v roce 2014. Jde hlavně o hlavní titulkové lišty a znělky a změny písma v obou těchto prvcích. Celková grafika také bude prosvětlenější. Novinkou jsou roztažené spodní lišty, teď zaplňují celou šířku obrazu. Inovace diváci zaznamenají také v pohybové grafice. Zde máme na mysli 3D modely, tedy zeměkouli a také hudbu Zpráv ČT24, dále Studia ČT24 a také Mimořádných zpráv.