Prima zahájila kampaň proti přetáčení reklam
Televize Prima se začala intenzivně zabývat problematikou přetáčení reklam ve zpětném zhlédnutí. Od 2. května tak diváci mohou ve vysílání vidět kampaň #Nepřetáčej. Od 1. června Prima omezí přetáčení reklamy u zpětného vysílání přes IPTV. Původně s tímto rozhodnutím nesouhlasila O2 TV, která jej nakonec také akceptovala.
Jedním z důvodů pro vytvoření kampaně #Nepřetáčej je také fakt, že spor Primy a O2 TV nebyl veřejností vnímán pozitivně. Prima připravila pro diváky edukační spoty. Na diváky chce apelovat prostřednictvím známých postav ze seriálů Primy. Ukáže divákům, jak by tyto seriály vypadaly, kdyby je televize neměla z čeho financovat. Reklama je totiž hlavním zdrojem příjmů všech komerčních stanic. Jednotlivé spoty od agentury Jinej gang ukazují například chudé natáčení seriálu ZOO v čele s Evou Burešovou, 7 pádů Honzy Dědka nebo soutěže Máme rádi Česko.
Prima také klade důraz na to, že problémem není samotná možnost zpětného zhlédnutí, ale vadí jí pouze přetáčení reklamních úseků. Prima nabídla operátorům, že jí budou platit vyšší poplatky a divákům bude povoleno i nadále reklamu přetáčet. Jako další variantu nabídla zkrácení reklamního úseku. Místo šesti minut by byla reklama pětiminutová. Poslední variantou je to, že by diváci mohli šestiminutovou reklamu po zhlédnutí tří minut přeskočit. Tuto alternativu však Prima nabízí jen pro první rok provozu.
Přetáčení reklam je jednou z hlavních výhod internetového vysílání. Je otázkou, zda by lidé měli zájem platit si toto vysílání, kdyby postrádali právě tuto výhodu.
Ředitel pro strategii televize Prima Lukáš Kubát uvedl, že podle realizovaných průzkumů až dvě třetiny lidí během zpětného sledování přetáčí reklamu a skupina Prima tak přichází až o 300 milionů ročně, které by mohla zpětně investovat do výroby dalšího programu.