Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Sledovanost televizí stoupá, ale zájem o reklamu jde dolů

Co děláte během karantény vy? Určitě nebudeme vedle, když řekneme, že daleko více času trávíte před televizí. Co jiného také celé dny dělat? Výzkumná agentura Nielsen odhaduje, že růst sledovanosti videí a televizního vysílání může v souvislosti epidemií koronaviru dosahovat až 60 %. Situace je sice v různých zemích odlišná a televizím konkuruje dnes i řada jiných médií, ale je jasné, že u obrazovek televizí a počítačů lidé nyní tráví ještě více času než dřív.

Vyšší sledovanost, méně reklamy

I když je tedy sledovanost televizí větší, lze zaznamenat i jiný trend – a to snižování investic do reklamy. Mnoho reklamních zadavatelů začalo své inzerce stahovat. V Itálii je tento rozdíl asi nejmarkantnější, kdy lze zaznamenat pokles až o 5 % ve srovnání se stejným obdobím loni. Důvod je asi zřejmý – i když by nyní reklama možná zasáhla širší okruh diváků, firmy se bojí investovat do ní nyní příliš mnoho peněz. Mohly by je to totiž potřebovat jinde, na důležitějších místech.

Snaha ušetřit

Mezinárodní oborová společnost Warc předpovídá, že nevyhnutelně přijde globální reklamní recese, která bude odrazem ekonomického vývoje ovlivněného pandemií koronaviru. A jejich odhady jsou podloženy i vyjádřením největší evropské společnost RTL a americké televizní společnosti NBC Universal, které připustily, že pandemie bude mít dopad na jejich reklamní příjmy. Očekává se pokles tržeb až do výše 10 %.

Strategie, která se nevyplatí

Před touto strategií firem ale experti varují. Stažení inzertních investic krátkodobě sice sníží náklady, ale dlouhodobě může ovlivnit odolnost značky. Zadavatelé reklamy by se spíše měli soustředit na to, aby maximálně využili potenciál, který jim vyšší sledovanost nabízí.

Podobná situace jako ve světě se nejspíš dá očekávat i v českém televizním a reklamním prostředí. Zatím lze ale jen stěží hovořit o konkrétních číslech. Pokud začne být inzerce stahována, projeví se to pravděpodobně až v dubnu nebo později. Zatím lze tedy jen odhadovat.