Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Streamovací služby navyšují výdaje

Streamovací platformy rozhodně v ničem nezaostávají za klasickými televizemi, právě ony vzdor (resp. díky) pokračující koronavirové pandemii rozšiřují svůj vliv a zaznamenávají nebývalé úspěchy co do počtu uživatelů. V odpovědi na spotřebitelský zájem pak navyšují i výdaje na tvorbu obsahu. Za minulý rok nejvíce investovaly společnosti Disney, Warner Media / Discovery a všemi dobře známý a nejpopulárnější Netflix.

Díky lockdownům a mnoha omezením přilákaly streamovací služby a obsahové platformy nespočetně mnoho předplatitelů. Výdaje na obsah se loni zvýšily meziročně o 16,4 % a dosáhly astronomických 220,2 miliardy dolarů. Studii An IndustryInformed, mapující finanční rozvahu mediálních kolosů, poskytla společnost PurelyStreamonomics. Podle jejích odhadů by se měla čísla vyšplhat až na celkových 250 miliard americké měny.

Nejvíce pak investovala společnost The Walt Disney, a to 28,6 miliardy dolarů. Za ní se pak ve velikosti investic umístila Warner Media s Discovery; ty ve spolupráci alokovaly dohromady o osm miliard méně. Za třetím Netflixem s jedenácti miliardami se pak umístila čím dál tím oblíbenější Amazon, již v akvizici se studiem MGM. Mimoto vzrostly i rozpočty na přípravu seriálu v produkci zmíněných služeb a také náklady na protiepidemická opatření. V budoucnu by se pak do výdajů měly promítnou i požadavky na nezbytně nutnou ekologičtější produkci, a to v podobě průměrného navýšení až o 10 %.

Netflix se sice co do investičního vkladu umístil až čtvrtý, nicméně ohledně předplatitelů je stále neochvějně první. Za poslední čtvrtletí loňského roku přidal 1,5 milionu předplatitelů k celkovým 209 milionům. O devět milionů méně má pak platforma Prime Video od Amazonu a za zdánlivě nepřekonatelnou propastí diváckých preferencí se nachází Disney, které disponuje svými 103 miliony předplatiteli. Čísla ovšem mohou být mírně zkreslující, zapsaný předplatitel totiž ne vždy nutně definuje soustředěný uživatel.