Přihlášení
Přihlašovací email:
Heslo:
Registrovat

Seriály válcují ostatní pořady

Jak to vypadá se sledovaností televizí? Vlastně stále běží již nastolený trend. Největší podíl diváků jde po jistotě v podobě oblíbených seriálů, do toho se vejde ještě reality show. Kromě toho existuje hlad po online přenosech.

Zaujalo i Tajemství těla a Minišou

Středě 24. března 2021 dominovala Výměna manželek, kterou na Nově zhlédlo 1,09 milionu diváků nad 15 let. Hlavním lákadlem zde byla známá osobnost, výměny se účastnil známý bývalý politik Martin Stropnický se svým partnerem Danielem Krejčíkem jako gay pár. Během čtvrtečního večera nejvíc diváků zaujal další díl primáckého seriálu Slunečná, který připoutal 1,25 milionu diváků nad 15 let. Páteční prvenství náleží Kukačkám na ČT1 s ještě vyšším ziskem, a sice 1,55 milionu. O den později vítězí pořad Tajemství těla na ČT1 s 941 tisíci diváky a vůbec špatně si nevedla ani novinka Minišou Karla Šípa, která běžela na ČT1 a zaujala 653 tisíc diváků a byla tak čtvrtá v pořadí toho dne. Neděle byla zasvěcena Zločinům Velké Prahy, které upoutaly 1,7 milionu diváků nad 15 let. Nad milionovou hranici sledovanosti se v pondělí 29. března 2021 přehouply oba díly Specialistů na Nově, premiérový díl vykázal 1,27 milionu diváků. V úterý 30. března 2021 se s velkým náskokem dostala do popředí primácká Slunečná, kterou si nenechalo ujít 1,25 milionu lidí.

Nejvíce „jedou“ živé přenosy

Jaké trendy lze v současnosti v televizích pozorovat? Velmi silně nastupují live streamy, tedy přenosy online, naživo. Diváci po nich prahnou. Tento zvyšující se zájem patrně souvisí s tím, že v minulém roce právě tento typ zábavy velmi oslabil kvůli opatřením souvisejícím s epidemií Covidu 19. Kvůli nim byla zrušena řada sportovních utkání i nejrůznějších kulturních a hromadných akcí, z nichž přenosy běžely. Proto se v lidech zrodil během uplynulého roku silný hlad po této zábavě. Proto když už kulturní a sportovní nadšenci nemohli na tribuny, do divadel a na živé akce, přikovala je nová situace alespoň před televizní obrazovky. Proto například roste zájem o vysílací práva na nejrůznější sportovní podniky. Amazon sjednává licence na NFL, tedy ligu amerického fotbalu, kterou chce nabídnout jejím fanouškům. Ve hře jsou exkluzivní práva. Prodala se také licence na Ligu mistrů UEFA, za kterou zaplatil Sport Flick, do této chvíle nepříliš známý australský start-up.